۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

تظاهرات مردم گرجستان نیز خون آلود شد

دیروز غروب هوای تفلیس با باران سیل آسا و رعد و برق شدید همراه بود. من که سالروز تولدم بود از  بعد از ظهر در منزل بودم و البته با تغییرات شدید جوی در این فکر که گویی طبیعت با مخالفان همراه نیست. دیشب صاعقه با ساختمانی که آپارتمان محل زندگی من انجاست برخورد کرد و برق ساختمان تا بعد از ظهر امروز قطع بود.تعداد اندکی از دوستان بمناسبت زادروزم در کنارم بودند و آب و هوای چهار دیواری ما مطلوب بود.اما خبرهای دیروز در مورد وقایع شهر بسیار ناراحت کننده و آزاردهنده بودند:
- خودروی در حال حرکت انسانهایی را بزیر گرفت، پلیس این اقدام را به مخالفان نسبت میدهد و مخالفان آنرا تکذیب میکنند.
- کشوری که در تاریخ خود انقلاب مخملی و بدون خون ریزی را به ثبت رسانده بود، اکنون حدود بیست کشته و مجروح را بخاطر تظاهرات به ثبت رسانده بود.
- ساکاشویلی بعنوان رهبر کشور بدون توجه به خواسته های مخالفین، اتفاقات رخ داده را به روسیه و ستون پنج منسوب میکند. گویا رهبری کشور نمیخواهد ببیند که این مردم گرجستان هستند که در خیابانهای تفلیس شعار میدهند و نه مردم روسیه.
- نینو بوردجانادزه اعلام میکند که در برابر حکومت ساکاشویلی کوتاه نخواهد آمد و از هیچ چیز بیمناک نخواهد شد.
ادبیاتی که رهبران حاکم و مخالفان استفاده میکنند، راه را برای هرگونه سازش و گفتگو بسته است و بنظر میرسد که اوضاع باید با کمک میانجیگری کشورهای صاحب نفوذ در گرجستان، حل و فصل شود. تا جاییکه من اطلاع دارم سفیر ایالات متحده در تفلیس در مورد این وقایع اظهار نظر و رهنمودهایی ارائه کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر