۱۳۹۰ خرداد ۱۴, شنبه

عتیقه هالیوودی در گرجستان

شارون استون Sharon Yvonne Stone به همراه چند هنرمند دیگر به تفلیس می آید تا در مراسم ویژه ای شرکت کند که در آن فیلم پنج روز از آگوست بنمایش درخواهد آمد.پنج روز از آگوست  5Days of August فیلمی است به کارگردانی رینی هارلن که مربوط به جنگ 5 روزه آگوست 2008 بین روسیه و گرجستان میشود. رسانه های گرجستان این خبر را با تیتر ستارگان هالیوود در گرجستان منتشر کردند و خبر دادند که این خانم سوئیتی مجلل در هتل رادیسون بلو رزرو کرده است. حضور چنین ستاره ای در یک هتل بین المللی دلیلی است روشن که گرجستان چقدر پیشرفت کرده است؟ اوه! فیلم آمریکایی جنگ روسیه با گرجستان هم که در جشنواره کن نمایش داده شد، اینبار با حضور گهربار خانم شارون به نمایش در می آید. غرب گرجستان را تنها نگذاشته است، بزودی گرجستان به کشوری پیشرفته تبدیل میشود و روسیه را شکست خواهد داد. اما از شوخی گذشته، چقدر چنین برنامه هایی میتواند مردم گرجستان را نسبت به دستاوردهای سیاستهای کنونی خوشبین سازد.
شارون استون بیشتر شهرت خود را مدیون فیلم غریزه اصلی Basic Instinctاست. اما این شهرت جنبه منفی هم دارد زیرا در صحنه ای از فیلم آلت تناسلی شارون بنمایش در میاید که باعث جنجال فراوانی شد. فکر نمی کنم جامعه سنتی گرجستان اگر از این موضوع مطلع باشد، خوشحال شود که چنین خانمی پا به کشورشان می گذارد.
شارون یک سوتی بزرگ هم در اظهار نظرهای خود دارد. شارون چند ساله پیش گفته بود که زلزله چین بخاطر رفتار بی رحمانه چینی ها با تبتی ها است.این خبر در رسانه های ایران نیز بازتاب یافت. بدیهی است که این اظهار نظر موجی از نفرت در میان مردم مصیبت زده چین نسبت به خانم شارون ایجاد کرد تا جاییکه شرکت مد و فشن کریستن دیور اظهار داشته بود که از این پس از چهره وی در تبلیغات خود در کشور چین استفاده نخواهد کرد. حتا عذرخواهی شارون از مردم چین هم دردی را دوا نکرد و دولت چین نمایش هر فیلمی را که او در آن نقشی بازی کرده باشد را بطور کل ممنوع اعلام کرد. بنظر من ،آدم باید خیلی کم هوش باشد که چنین تحلیل بی خردانه ای را بر زبان آورد و به احتمال زیاد خیلی ها در این مورد با من هم عقیده هستند. شاید هم نویسنده زندگی نامه شارون استون در بخش سینمایی وبسایت یاهو بطور عمدی نوشته است که نمره هوش او در نوجوانی 150 بوده است تا امثال من فکر نکنند این خانم خنگ تشریف دارند.
با این همه کمتر کسی در گرجستان شارون را بخوبی میشناسد و رسانه ها هم لااقل تا الان بروی خودشان نیاورده اند که کشور میزبان چه عتیقه ای خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر